نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

سینمای ایران » چشم‌انداز1401/01/31


سخنگوی شورای راهبردی اکران خبر داد

اضافه شدن دو سینمای شهرستان‌ها به عنوان سرگروه - اعلام اسامی فیلم‌های اکران عید فطر

مغز استخوان

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، علی سرتیپی در رابطه با مصوبات جلسه این شورا که چهارشنبه 31 فروردین برگزار شد گفت: «با توجه به پایین آمدن کف فروش فیلم‌های قدغن و گل به‌خودی، فیلم‌های لامینور و انفرادی به‌ترتیب در گروه سینمای کوروش و مگامال به نمایش در می‌آیند».

او همچنین افزود: «سالن نارنجی از مجموعه شهر آفتاب شیراز به‌عنوان سرگروه هشتم به جرگه سرگروه‌ها اضافه شد و این گروه از تاریخ ۷ اردیبهشت با نمایش فیلم مغز استخوان کار خود را آغاز خواهد کرد».

سخنگوی شورای راهبردی اکران اضافه کرد: «همچنین در مرحله بعد مقرر شد سینما هویزه مشهد به جای سینمای بهمن تهران به عنوان سرگروه فعالیت کند و این امر که ۲ سینمای مهم شهرستان‌ها در کنار سینماهای شاخص تهران به عنوان سرگروه فعالیت خواهند کرد اتفاق خجسته و مبارکی است که ثمرات آن در رونق اکران امسال مشهود می‌شود».

به گفته او، با توجه به کثرت فیلم‌های متقاضی اکران در سال جاری، پیشنهاد استمهال نمایش فیلم‌ها در سینماهای سرگروه از سوی صاحبان آثار پذیرفته نخواهد شد.

سرتیپی اعلام کرد: «با حمع‌بندی آیین نامه جدید و طبعا، تشکیل شورای صنفی جدید، اموراجرایی اکران و تعیین فیلم‌های جدید، نظارت بر قراردادهای پخش‌کنندگان و سینماداران و سایر امور مرتبط براساس وظایف محوله در آیین نامه توسط شورای صنفی دنبال خواهد شد».

عضو شورای راهبردی اکران خبر داد: «برای امکان برنامه‌ریزی بهتر صاحبان فیلم‌ها، دفاتر پخش و سینماها به‌ویژه سرگروه‌ها فیلم‌های: بدون قرار قبلی، هناس، بازیوو و والدین امانتی ( در ژانر کودک ونوجوان)، چند می‌گیری گریه کنی ۲، روز ششم، بی‌صدا حلزون، علفزار، طلاخون و تیتی می‌توانند برای اکران ۲ عید فطر و نوروز با سرگروه‌ها مذاکره کنند.

او افزود: «اما اگر فیلم دارای پروانه نمایش معتبر دیگری نیز در این ایام بتواند با یکی از سرگروه‌های 8 گانه توافق کند، می‌تواند درخواست خود را به شورای راهبردی و شورای صنفی جدید ارایه دهد».

سرتیپی اظهار داشت: «بحث تعیین کف فروش جدید برای سرگروه‌ها با عنایت به قیمت جدید بلیط و ظرفیت‌های خوبی که سامانه سمفا در زمینه ارایه اطلاعات دقیق فروش و ضریب اشغال سینماها منتقل می‌کند، با شیوه جدید و نزدیک به رعایت انصاف و عدالت بیش‌تری در جلسات بعدی پس از تصویب آیین نامه مصوب می‌شود».

او تصریح کرد:  «قطعا با تشکیل شورای صنفی جدید، اکران فیلم‌ها در گروه آزاد نیز با توجه به آیین‌نامه مصوب جدید امکان‌پذیر می‌شود که این مورد نیز کمک شایانی برای افزایش کمی عناوین فیلم‌ها در اکران امسال خواهد بود».

https://cinemaorg.ir/n/e0bf9460

 

کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:

https://telegram.me/filmmagazine

آدرس اینستاگرام:

https://www.instagram.com/filmmagazine.official

آدرس کانال آپارات:

آپارات | FilmMagazine.official (aparat.com)

آرشیو

فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
فیلم خانه ماهرخ ساخته شهرام ابراهیمی
فیلم گیج گاه کارگردان عادل تبریزی
فیلم جنگل پرتقال
fipresci
وب سایت مسعود مهرابی
با تهیه اشتراک از قدیمی‌ترین مجله ایران حمایت کنید
فیلم زاپاتا اثر دانش اقباشاوی
آموزشگاه سینمایی پرتو هنر تهران
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت
گروه خدمات گردشگری آهیل
جشنواره مردمی عمار
جشنواره انا من حسین
آموزشگاه دارالفنون
سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۳۰)

عالی
خوب
متوسط
بد

نتایج
نظرسنجی‌های قبلی

خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: