سینمای ایران » نقد و بررسی


ضدِ ضدقهرمان

همچون در یک آینه (25): نگاهی به برخی بازی‌های جمشید هاشم‌‌پور

شاهپور عظیمی

از قصه‌گویی تا تنوع ژانری

دستاوردهای سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر

رضا صائمی

سینما و عشق با ذائقه شرقی

نگاهی به کتاب «عشق با حروف کوچک»

امیرعطا جولایی

خودآگاهی

همچون در یک آینه (24): نگاهی به چند بازی شهاب حسینی

شاهپور عظیمی

«مادر فداکار» و «اقتصاد نفتی»

نقدی بر فیلم «آستیگمات» ساخته مجیدرضا مصطفوی

علیرضا حسن‌خانی

به روایت بزرگان

نقدی بر «چاووش؛ از درآمد تا فرود»

امید نجوان

نقدِ کمال و کمالِ نقد

به بهانه مناقشه اخیر کمال تبریزی و منتقدان

رضا صائمی

کائوس!

نگاهی به مستندهای «اکسدوس»، «جای خالی دوست» و «خاتمه»

محمدسعید محصصی

تمهیدی برای ایجاد جذابیت و همدلی

نگاهی به جشنواره فیلم فجر و مسأله اکران

رضا صائمی

به سوی حافظه تاریخی!

نگاهی به مستندهای «بهارستان؛ خانه ملت»، «پرسپولیس، شیکاگو» و «صف سلام»

محمدسعید محصصی

«نزدیک‌تر» به سینما

نگاهی به «میلیونر میامی» ساخته مصطفی احمدی

علی شیرازی

تب‌وتاب جهان زنانه!

نگاهی به فیلم «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی

رضا صائمی

بهای رسیدن به آرامش

نگاهی به فیلم‌های «ترومای سرخ» و «مکان»

رضا زمانی

هویت و حریت

نقد «در جست‌وجوی فریده» ساخته کوروش عطائی و آزاده موسوی

رضا صائمی

کشکولی عاری از لودگی

نگاهی به کمدی «به وقت خماری» به بهانه پخش در شبکه نمایش خانگی

محسن جعفری‌راد

یک روی دو سکه

همچون در یک آینه (14): پیرامون تعویض نقش‌ها در سینمای جهان

شاهپور عظیمی

فرض محال...

همچون در یک آینه (13): پیرامون نقش و بازیگر در سینمای ایران

شاهپور عظیمی

آرشیو

سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: