Toggle navigation
خانه
سینمای ایران
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
سینمای جهان
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
تلویزیون
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
آرشیو
اشتراک
خرید آنلاین
تماس
بگرد
سینمای جهان » چشمانداز
1399/03/01
سبک کارگردانها
چگونه فیلم ببینیم - 52
درخشش
Facebook
Tweet
Google+
Telegram
جدیدترینها
گزارش اختصاصی از پنجمین جشنواره فیلم آسیایی در قاره آفریقا
محکومیت شرکت رابرت دنیرو به پرداخت ۱.۲ میلیون دلار
برگزاری هفته سینمای فلسطین در تونس
حامد سلیمان زاده، داور سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ورشو
حامد سلیمانزاده دوار جشنواره فیلم آلپیناله اتریش شد
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از فستیوال فیلم کن
گزارش ماهنامه فیلم از پنجمین روز جشنواره کن
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و ششمین فستیوال فیلم کن
حامد سلیمان زاده، منتقد ماهنامه فیلم، داور دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان لاکنوی هند
حامد سلیمان زاده برای دومین دوره متوالی داور مراسم گلدن گلوب شد
گزارش نهایی ماهنامه فیلم از برلیناله 2023
استیون اسپیلبرگ بر روی فرش قرمز برلیناله 2023
گزارش سومین روزِ برلیناله هفتاد و سوم
گزارش اختصاصی دومین روز از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
هفتادونهمین دوره جشنواره ونیز
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
آرشیو
فروردين
ارديبهشت
خرداد
تير
مرداد
شهريور
مهر
آبان
آذر
دی
بهمن
اسفند
حامد سلیمان زاده، منتقد ماهنامه فیلم، داور دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان لاکنوی هند
- ۱۴۰۲
حامد سلیمان زاده برای دومین دوره متوالی داور مراسم گلدن گلوب شد
- ۱۴۰۲
انواع بازیگری
- ۱۳۹۹
رونق دوبارهی درایوین سینماها
- ۱۳۹۹
خوشم میآید، خوشم نمیآید
- ۱۳۹۸
روزگار دوزخی آقای آلن
- ۱۳۹۸
گزارش ماهنامه فیلم از پنجمین روز جشنواره کن
- ۱۴۰۲
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و ششمین فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی ماهنامه «فیلم» از هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
فستیوال فیلم کن 2022
- ۱۴۰۱
بازیگران: همکاران خلاق
- ۱۳۹۹
بازیگران مکمل
- ۱۳۹۹
بنی آدم اعضای یکدیگرند...
- ۱۳۹۹
سرنوشت نقش و بازیگر
- ۱۳۹۹
انتخاب بازیگران
- ۱۳۹۹
پیش به سوی آینده
- ۱۳۹۸
پرواز سریالهای چینی بر بالهای نتفلیکس
- ۱۳۹۸
قتل شارون تیت به روایت تارانتینو
- ۱۳۹۸
مشاهده و قضاوت
- ۱۳۹۸
کشاکش سنت و مدرنیته
- ۱۳۹۸
کلاهتان را قاضی کنید!
- ۱۳۹۸
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
صدا، موسیقی و صحنهپردازی
- ۱۳۹۹
تدوین به مثابه سبک
- ۱۳۹۹
فیلم تازه اسکورسیزی آماده تولید
- ۱۳۹۹
جهانبینی کارگردانها
- ۱۳۹۹
سبک کارگردانها
- ۱۳۹۹
از فرانکو زفیرلی تا استنلی کوبریک
- ۱۳۹۸
بهخاطر یک مشت دلار
- ۱۳۹۸
تبعیض و تعصب
- ۱۳۹۸
شب درد و افتخار
- ۱۳۹۸
«درسهای فارسی»
- ۱۴۰۰
«درسهای فارسی»
- ۱۴۰۰
قهرمان
- ۱۴۰۰
تحلیل کلّیت فیلم
- ۱۳۹۹
تکلیف تماشاگران در دوران پسا کرونا
- ۱۳۹۹
تحلیل سبک کارگردانها
- ۱۳۹۹
انعطافپذیری و رشد سبک کارگردانی
- ۱۳۹۹
ساختار روایی در سبک کارگردان
- ۱۳۹۹
صدای خاموش کیوتو
- ۱۳۹۸
بازی با چهره
- ۱۳۹۸
فصل داغ گیشه
- ۱۳۹۸
پیکسلوئید
- ۱۳۹۸
سینما وسیله را توجیه میکند!
- ۱۳۹۸
آنکه گفت آری، آنکه گفت نه!
- ۱۳۹۸
شکلِ مرگ!
- ۱۳۹۷
دیزنی در آستانه سلطه بر گیشه و هالیوود
- ۱۳۹۷
بزرگ فیلمهای کوچک!
- ۱۳۹۷
ضیافتِ صدفِ طلایی
- ۱۳۹۷
چرخه ناهموار نفرت و مرگ!
- ۱۳۹۷
حامد سلیمانزاده دوار جشنواره فیلم آلپیناله اتریش شد
- ۱۴۰۲
فیلم به عنوان بیان سیاسی
- ۱۳۹۹
فیلم به عنوان رویکردی بشردوستانه
- ۱۳۹۹
رابطه متقابل هالیوود و پلیس به کجا میܱود؟
- ۱۳۹۹
فیلم به عنوان دستاورد تکنیکی
- ۱۳۹۹
سطح بلند پروازی سینما
- ۱۳۹۹
طراحی بصری
- ۱۳۹۸
پیتر فوندا، ایزابل هوپر، لودی لین و...
- ۱۳۹۸
بازیگر-کاراکتر
- ۱۳۹۸
جشنوارهها و جایزهها
- ۱۳۹۸
صورتِ سنگی
- ۱۳۹۸
امید به شکوفایی سینمای اندونزی
- ۱۳۹۸
نقشهایش
- ۱۳۹۸
گرافیتیستها علیه پِدوفیلیا و هالیوود
- ۱۳۹۸
ستارهها
- ۱۳۹۸
فیلمسازی که میخواهد سلطان باشد!
- ۱۳۹۷
و «اسکار» میرسد به: استودیوها!
- ۱۳۹۷
جنگیدن با ناممکنها
- ۱۳۹۷
سکوتِ بردهها!
- ۱۳۹۷
قواعد بازی
- ۱۳۹۷
سواری با قالی جادویی!
- ۱۳۹۷
هفتادونهمین دوره جشنواره ونیز
- ۱۴۰۱
ارزیابی کامل فیلمها
- ۱۳۹۹
رویکرد چندگانه
- ۱۳۹۹
نقد روانشناسانه
- ۱۳۹۹
فیلمبرداری و جلوههای بصری
- ۱۳۹۸
سرآغاز نابودی خاندان تارگرین
- ۱۳۹۸
پردازش نورها
- ۱۳۹۸
برگزیدهی داوران و منتقدان: رومن پولانسکی
- ۱۳۹۸
جهان برساختهی فیلمها
- ۱۳۹۸
محاکمه در ونیز!
- ۱۳۹۸
صحنهپردازی/ موقعیت
- ۱۳۹۸
گیشهی ولرم تابستان!
- ۱۳۹۸
عروسکها میکُشند!
- ۱۳۹۷
رسیدن به جوهره واقعیت
- ۱۳۹۷
از اضطراب هم لذت ببر!
- ۱۳۹۷
الگوبرداری از مارپیچ فیبوناچی
- ۱۳۹۷
پیمان برابری در جشنوارههای سینمایی؟!
- ۱۳۹۷
اخراجیهای دردسرساز
- ۱۳۹۷
داستان ارواح عربی
- ۱۳۹۷
حامد سلیمان زاده، داور سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ورشو
- ۱۴۰۲
خاورمیانه عشق رنجور من
- ۱۴۰۰
استراتژی در بازیگری
- ۱۳۹۹
اقتباسها
- ۱۳۹۹
عناصر ترکیببندی سینمایی
- ۱۳۹۸
آزمون بزرگ ادوارد نورتون
- ۱۳۹۸
چگونه فیلم ببینیم - 25
- ۱۳۹۸
سینمای مالزی زیر سایه رسوایی مالی
- ۱۳۹۸
در هزارتوی سینما
- ۱۳۹۸
نقطهی دید سینمایی
- ۱۳۹۸
هند در صدر تولید کنندگان فیلم
- ۱۳۹۸
سونامی بدنامی
- ۱۳۹۷
دروغهای مصلحتآمیز
- ۱۳۹۷
اوهامِ جهانِ متصل
- ۱۳۹۷
بوی خوش تندیس طلا
- ۱۳۹۷
چهطور زندگی میکنی؟!
- ۱۳۹۷
گوشخراشتر از بمبها!
- ۱۳۹۷
سلام آقای میلیاردر!
- ۱۳۹۷
محکومیت شرکت رابرت دنیرو به پرداخت ۱.۲ میلیون دلار
- ۱۴۰۲
برگزاری هفته سینمای فلسطین در تونس
- ۱۴۰۲
رستاخیزهای ماتریکس
- ۱۴۰۰
دنیای مخوف زیرزمینیها
- ۱۴۰۰
ثبت رکورد 161 میلیون دلاری
- ۱۴۰۰
اقتباس از سینماȠو تئاتر
- ۱۳۹۹
روایت اول شخص
- ۱۳۹۹
ادبیات در برابر نقطهی دید سینمایی
- ۱۳۹۹
تکنیکهای سینمایی تخصصی
- ۱۳۹۸
فراز و فرودهای گیشه
- ۱۳۹۸
تدوین و حرکت
- ۱۳۹۸
زندان گوانتانامو به روایت کوین مکدونالد
- ۱۳۹۸
حرکت عمودی (تیلت)
- ۱۳۹۸
نورپردازی و رنگ
- ۱۳۹۸
هیچکس هیچ چیز نمیداند!
- ۱۳۹۷
هیولای آهنی دوستداشتنی و پولساز!
- ۱۳۹۷
روزگار خوشِ مستندسازان ماتمزده!
- ۱۳۹۷
درام تلخی که موزیکال میشود!
- ۱۳۹۷
یکدلاریِ عزیز!
- ۱۳۹۷
گزارش اختصاصی از پنجمین جشنواره فیلم آسیایی در قاره آفریقا
- ۱۴۰۲
فیلمهای ژانر
- ۱۳۹۹
بازیگران صحنه و دوربین
- ۱۳۹۹
زبان سینما و زبان صحنه
- ۱۳۹۹
درک رنگ در سینما
- ۱۳۹۸
همچنان محبوب: «جدایی نادر از سیمین»
- ۱۳۹۸
همجواری خلاقه: مونتاژ
- ۱۳۹۸
شکایت و شُکوه
- ۱۳۹۸
ویژگیهای سینمایی: نقطهی دید
- ۱۳۹۸
زامبیها و حقایق سیاسی
- ۱۳۹۸
جلوههای بصری در فیلم مدرن
- ۱۳۹۸
چرا در جهنم بازی نمیکنی؟
- ۱۳۹۷
یکی از آن الگوها
- ۱۳۹۷
ملکه راهزنان
- ۱۳۹۷
روی شانسات حساب کن!
- ۱۳۹۷
لئو، لئوی کوچک
- ۱۳۹۷
به دنبالِ ازدسترفتهها
- ۱۳۹۷
رؤیاپرداز
- ۱۳۹۷
زیستن با فانتزیهای شخصی
- ۱۳۹۷
مختصات و ابعԧد ژانرها
- ۱۳۹۹
اصول اولیهی ژانرها
- ۱۳۹۹
قراردادهای ژانر
- ۱۳۹۹
کاهش تاثیر نقد فیلم بر انتخاب تماشاگران
- ۱۳۹۸
نقطهی دید در صدا
- ۱۳۹۸
زنان/مردان؛ پنجاه/پنجاه
- ۱۳۹۸
جلوههای صوتی و دیالوگ
- ۱۳۹۸
اولین جلوههای سینمایی ۲۰۲۰
- ۱۳۹۸
رنگی یا سیاهوسفید؟
- ۱۳۹۸
آخرین ایستگاه ۲۰۱۹
- ۱۳۹۸
کاربرد سوررئالیستی رنگ
- ۱۳۹۸
بهانههای پوشالی
- ۱۳۹۷
مردن برای بقا!
- ۱۳۹۷
در حسرتِ «انسانِ واقعی» بودن
- ۱۳۹۷
ردی به جا نگذار
- ۱۳۹۷
امسال همه عصبانیترند!
- ۱۳۹۷
سالی که باید جشن گرفت
- ۱۳۹۷
حمایتِ اجارهای!
- ۱۳۹۷
شمایل عصر کلاسیک
- ۱۳۹۷
بیداریها
- ۱۳۹۷
گزارش سومین روزِ برلیناله هفتاد و سوم
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی دومین روز از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
- ۱۴۰۱
سینما و بازتاب ارزشهای فرهنگی
- ۱۳۹۹
سینما و جامعه
- ۱۳۹۹
تحلیل ژانرها، بازسازیها و دنبالهها
- ۱۳۹۹
کمدیهای اسکروبال
- ۱۳۹۹
تأثیرات عاطفی موسیقی فیلم
- ۱۳۹۸
و جایزه اسکار میرسد به...
- ۱۳۹۸
بازتاب تغییرات اقلیمی در سینما
- ۱۳۹۸
صدای راوی قدرتمند
- ۱۳۹۸
استفاده از صدا در بافت و زمان
- ۱۳۹۸
هیتلر و فرشته درگذشتند!
- ۱۳۹۷
داستانهای باورنکردنی تندیس طلایی
- ۱۳۹۷
آمیت!
- ۱۳۹۷
کار درست را انجام بده
- ۱۳۹۷
گزارش نهایی ماهنامه فیلم از برلیناله 2023
- ۱۴۰۱
استیون اسپیلبرگ بر روی فرش قرمز برلیناله 2023
- ۱۴۰۱
جنگل بدون مرز
- ۱۳۹۸
چگونه فیلم ببینیم - ۴۴
- ۱۳۹۸
کرونای ضد سینما!
- ۱۳۹۸
موسیقی متن و واکنش تماشاگران
- ۱۳۹۸
فیلمتوریسم
- ۱۳۹۸
فضاسازی موسیقی
- ۱۳۹۸
هر چی خواستی بگو!
- ۱۳۹۷
رومئو، اکبر، والتر
- ۱۳۹۷
شکوه جهانهای بیرنگ
- ۱۳۹۷
قدرتِ میانمایگی را دستکم نگیریم!
- ۱۳۹۷
اسکارِ بیمجری، شگفتیساز نشد
- ۱۳۹۷
مردان طلایی کوچک
- ۱۳۹۷
همه برنده نیستند!
- ۱۳۹۷
سینماهای تهران
سینمای شهرستانها
آرشیوتان را کامل کنید
شمارههای موجود
نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۲۱)
عالی
خوب
متوسط
بد
نتایج
نظرسنجیهای قبلی
خبرنامه
به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: