نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

سینمای جهان » چشم‌انداز1402/01/10


حامد سلیمان زاده برای دومین دوره متوالی داور مراسم گلدن گلوب شد

مجله فیلم

حامد سلیمان‌زاده منتقد، پژوهشگر، مدرس بین‌المللی سینما و فیلمساز ایرانی، برای دومین دوره متوالی به عنوان یکی از داوران هشتاد و یکمین دوره مراسم جوایز((گلدن گلوب)) در کشور آمریکا انتخاب شد.
 
حامد سلیمان‌زاده که پیش از این داوری جشنواره‌های معتبر و مهم سینمای جهان از جمله کن فرانسه، برلین آلمان، گوتنبرگ سوئد، اُبرهاوزن آلمان، استانبول ترکیه و... را در پرونده هنری خود دارد اولین ایرانی در طول ادوار برگزاری مراسم سینمایی و تلویزیونی معتبر جوایز «گلدن گلوب» (Golden Globe Awards) به شمار می‌رود که به عنوان رأی‌دهنده در دو دوره متوالی  در بخش سینما حضور دارد. 
 
این دعوت از سمت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (Hollywood Foriegn Press Asssociation) صورت گرفته است که وظیفه برگزاری مراسم گلدن گلوب در لس‌آنجلس آمریکا را برعهده دارد و هشتاد و یکمین دوره آن قرار است در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی در بورلی هیلز لس‌آنجلس در کشور آمریکا برگزار شود.
 
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از روزنامه‌نگاران و عکاسانی است که از فعالیت‌های تلویزیونی و سینمایی ایالات متحده آمریکا برای رسانه‌های دیداری و نوشتاری گزارش می‌دهند. این انجمن حدود ۱۰۵ عضو ثابت و ۱۰۰ عضو بین المللی از ۵۵ کشور جهان دارد.
 
حامد سلیمان‌زاده هم‌اکنون ساکن شهر برلین در کشور آلمان است و به عنوان پژوهشگر و مدرس در زمینه فیلم و فلسفه با دانشگاه هنرهای برلین (UdK) همکاری دارد.
 
جوایز گلدن گلوب مجموعه جوایزی است که هر ساله در آمریکا و توسط اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و رای دهندگان بین المللی به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، هم داخلی و هم خارجی اهدا می‌شود. «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی نخستین فیلم فارسی‌زبان است که توانسته در سال ۲۰۱۲ برای بهترین فیلم خارجی این جایزه را کسب کند و در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ به ترتیب ایران با فیلم‌های «گذشته»، «فروشنده» و «قهرمان» در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان حضور داشت و نامزد دریافت جایزه بود.
 

کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:

https://telegram.me/filmmagazine

آدرس اینستاگرام:

https://www.instagram.com/filmmagazine.official

آدرس کانال آپارات:

آپارات | FilmMagazine.official (aparat.com)

 

[مجله فیلم]

جدیدترین‌ها

آرشیو

فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
فیلم خانه ماهرخ ساخته شهرام ابراهیمی
فیلم گیج گاه کارگردان عادل تبریزی
فیلم جنگل پرتقال
fipresci
وب سایت مسعود مهرابی
با تهیه اشتراک از قدیمی‌ترین مجله ایران حمایت کنید
فیلم زاپاتا اثر دانش اقباشاوی
آموزشگاه سینمایی پرتو هنر تهران
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت
گروه خدمات گردشگری آهیل
جشنواره مردمی عمار
جشنواره انا من حسین
آموزشگاه دارالفنون
سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۳۰)

عالی
خوب
متوسط
بد

نتایج
نظرسنجی‌های قبلی

خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: