ایمیلهای توهینآمیز دارابونت به تهیهکنندگان «مردگان متحرک»
جنگ و نزاع فرانک دارابونت و تهیهکنندگان سریال مردگان متحرک علنی شده و همه را شوکه کرده است. کارگردان رهایی از شاوشنگ و مه چهرهی اصلی راهاندازی این اقتباس تلویزیونی بود اما در میانهی تولید فصل دوم از کار اخراج شد؛ تا از همان زمان یعنی دسامبر 2013 درگیر پروندهی قضایی با تهیهکنندگان این مجموعه شود که در آن، درخواست خسارتی 280 میلیون دلاری کرده است. ایمیلهای دارابونت روز گذشته توسط «هالیوود ریپورتر» منتشر شدند. در بخشی از یک ایمیل چنین آمده است: «...حق من بیشتر از حملهی قلبی بود. آن هم به خاطر اینکه شماها آن قدر احمق هستید که حتی نمیتوانید فیلمنامه را بخوانید و کلمههای آن را درست بفهمید... بهتر است کارتان را رها کنید و بروید شغل دیگری در حد سوادتان بیابید تا با انجامش بهعمد باعث نشوید که سریال بدبختی مثل من، صحنه به صحنه از بین برود و...» ناامیدی و مشکلهای دارابونت از جایی آغاز شد که «ایامسی» برای تولید فصل دوم از بودجهی این سریال زامبیمحور کاست (که در آن زمان خیلی موفقتر از حالا بود). به همین خاطر بود که دارابونت وقایع فصل دوم را در یک لوکیشن (خانهای روستایی در جرجیا) در نظر گرفت تا سریال با وجود محدودیتهای بودجه به بهترین شکل ممکن پیش برود. اما درخواست بعدی این بود که کل فیلمنامه پیش از شروع فیلمبرداری اصلی تحویل داده شود و این در حالی است که معمولاً فیلمنامهی قسمتهای بعدی در جریان فیلمبرداری قسمتهای اولیه نوشته میشوند و این درخواست «ایامسی» بسیار غیرمعمول بود. در بخش دیگری از ایمیل بالا آمده است: «من هرگز اهل جیغ و داد نبودم که به لطف شما حالا هستم. بهتان تبریک میگویم که با کارتان در این مجموعه مرا به چنین آدمی تبدیل کردید و حالا یک عوضی عصبانی و بددهن شدهام. خیلی ممنونم ...ها. همهی شما، بهخصوص کارگردانان مجموعه، بهتر است بیدار شوید و حواستان به من باشد، وگرنه کشتن آدمها را شروع میکنم و جسدشان را جلوی در خانههایتان میاندازم.» دارابونت در ایمیلی به مدیر استودیوی «ایامسی»، بن دیویس، در ماه ژوییهی 2011 هم از اتاق نویسندگان مجموعه شکایت کرد: «هیچ اتاق نویسندگانی وجود ندارد و شما خوب از این موضوع اطلاع دارید. من اتاق نویسندگانم. آن آدمهای احمق و عوضی تنبلی که قرار بود همکاران من باشند، پس از هدر کردن پنج ماه از وقتم این مسئولیت را بر دوش خودم انداختند.» دارابونت مدت کوتاهی پس از این ایمیلها اخراج شد. وی در سال 2013 دوباره با سریال گنگستری شهر جنایتکاران به تلویزیون بازگشت که تولیدش پس از یک فصل لغو شد. متن همهی ایمیلها در سایت «هالیوود ریپورتر» موجود است.
همکاری تازهی لئوناردو دیکاپریو و مارتین اسکورسیزی
مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دیکاپریو در حال پرداخت اقتباس سینمایی از یک کتاب تریلر جنایی با عنوان قاتلان فلاور مون: قتلهای اوسیج و تولد افبیآی هستند تا پس از مرد ایرلندی جلوی دوربین برود. دانته فِرِتی که طراح تولید قدیمی اسکورسیزی است در این خصوص به «ورایتی» گفت که این کارگردان امیدوار است فیلمبرداری را از بهار سال آینده شروع کند. این پروژه بر اساس کتاب پرفروشی به قلم دیوید گرَن شکل میگیرد؛ کسی که یکی از نویسندگان استخدامی «نیویورکر» است که کتاب شهر گمشدهی زد هم اثر اوست. حقوق کتاب سال گذشته به مبلغ پنج میلیون دلار خریده شد و فیلمنامه هم توسط اریک راث اسکاری نوشته شده است که فیلمهای فارست گامپ و مورد عجیب بنجامین باتن را در کارنامه دارد. دانته فرتی که در نُه فیلم از دوران مهرورزی تا سکوت با اسکورسیزی همکاری داشته است، از لوکیشنیابی اولیهاش در ایالت اوکلاهوما نیز خبر داد. داستان در دههی 1920 میگذرد و بر مجموعهای از قتلها در منطقهی اوسیج تمرکز دارد که پس از کشف نفت در این سرزمین به وقوع پیوستند. فرتی در این باره هم گفت که دنیای بومیان سرخپوستی که در دههی بیست در این منطقه زندگی میکردند باید برای تولید فیلم بازسازی شود. او در پایان به این موضوع اشاره کرد که کارهای آمادهسازی پروژه از ماه سپتامبر آغاز میشود چون اسکورسیزی میخواهد پس از پایان مرد ایرلندی بهسرعت کار فیلمّبرداری این فیلم را شروع کند. اسکورسیزی در حال حاضر خودش را برای فیلمبرداری مرد ایرلندی از اوایل سپتامبر آماده میکند که فیلمی گنگستری با تمرکز بر زندگی آدمکشی به نام فرانک شیرن ملقب به مرد ایرلندی (با بازی رابرت دنیرو) است. منابع مختلفی گفتهاند که نتفلیکس سرمایهگذار این پروژه است اما هنوز خبرش به صورت رسمی تأیید نشده است. به هر حال دور از ذهن است که اسکورسیزی بتواند با سیستم اکران محدود این کمپانی سرگرمیسازی پخش مجازی و آنلاین کنار بیاید و حاضر شود یکی از فیلمهایش از همان ابتدا بیشتر در تلویزیونها دیده شود تا پردههای نقرهای. اسکورسیزی و دیکاپریو ماههاست این پروژه را رصد میکنند.
ریچارد لینکلیتر، کیت بلانشت و فیلمی برای روز مادر
اقتباس سینمایی ماریا سمپل از رمان پرفروش کجا میروی برنادت؟ در روز مادر سال میلادی آینده روانهی اکران خواهد شد. کیت بلانشت قرار است در نقش برنادت در این فیلم از کمپانی «آناپورنا» بازی کند که یک معمار سابق عجیبوغریب است که ناگهان از میان زندگی کلاستروفوبیک خود در سیاتل ناپدید میشود و همسر مدیر و دختر جوان و باهوش خود را رها میکند. بیلی کراداپ و کریستن ویگ هم از دیگر بازیگران این درامدی (درام/کمدی) هستند که فیلم بعدی کارنامهی ریچارد لینکلیتر خواهد بود. او فیلمنامهی اقتباسی را با همکاران خلاق دیرینهاش وینس پالمو و هالی گنت پالمو نوشته است. تنها فیلم دیگری که از حالا برای اکران در یازدهم ماه مه در نظر گرفته شده است، کمدی چندنسلی Life of the Party است از ملیسا مککارتی. البته دو بلاکباستر بزرگ هالیوودی به نامهای انتقامجویان: جنگ ابدیت و جنگهای ستارهای: هان سولو هم در ماه مه 2018 روی پرده میروند.
«شگفتانگیزان 2» در راه است
انتظارها از شگفتانگیزان2/ اینکردیبلها2 بسیار بالاست و با انتشار اولین تصاویر فیلم در هفتهی پیش رو، ما به ایدهی بهتری از آنچه خواهیم رسید که باید انتظارش را از جان لَسِتِر داشته باشیم. سالهاست که انتظار تولید دنبالهای بر این انیمیشن تحسینشده میرود و برَد بِرد نویسنده و کارگردان هم سالهاست که میگوید ایدهای برای یک دنباله دارد؛ موضوعی که انگار بالأخره پس از اتمام سرزمین فردا (تومارولند) او و پیکسار جدیاش گرفتهاند. با اینکه جزییات داستانی فعلاً برملا نشدهاند اما لستر در گفتوگویی به این موضوع اشاره کرد که ماجراهای این دنباله در اصل از لحظههایی پس از پایان داستان فیلم اول شروع خواهد شد. او در ضمن افزود: «یکی از ویژگیهای منحصربهفرد شگفتانگیزان این است که داستانی از یک خانواده در جهان ابرقهرمانان است. در این دنباله هم این مضمون تداوم خواهد داشت... ما واقعاً دوست داریم به جریان زندگی خودمان بنگریم و مضامینی را پیدا کنیم که میدانیم با تماشاگران ارتباط برقرار خواهند کرد.» پانزدهم ژوئن 2018 به عنوان زمان نمایش عمومی شگفتانگیزان2 در نظر گرفته شده است.
کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:
https://telegram.me/filmmagazine
[ورایتی، ایندیوایر، هالیوود ریپورتر، کولایدر]